torsdag den 24. maj 2012

23.05.12

Hej H,

Om jeg kan kende hende? Jeg bliver simpelthen nødt til at fortælle mere om vores mormor/farmor, når nu du er startet. Min mor blev født d. 19.12.42, og d. 23.12.42 modtog min mormor et brev med besked om, at hendes mand var faldet i krigen i Rusland. Vores mormor/farmor klarede at opfostre to børn med 1,5 års mellemrum under Anden Verdenskrig.
Hun flyttede til Fole (en lille plet i Sønderjylland) og boede i en drøm af en villa. Det hus er og bliver min drømmebolig - havde det bare ligget et andet sted! To-etagers rødstens villa med den lækreste veranda, småsprossede vinduer, et køligt spisekammer, et stort køkken med fyr, der larmede så hyggeligt og en lidt hemmelighedsfuld 1. sal. Haven - åh haven, den var fuldstændig fantastisk. I den ene ende var en lille bæk, hvor vi ofte legede. Græsplænen var så blød og velholdt. Ned fra et af de store æbletræer hang der en gynge, hvorfra man havde frit udsyn til alle hendes smukke dahliaer. Vores seje mormor havde en kæmpe køkkenhave med alt, hvad man kunne ønske sig og når hun gravede nye kartofler op, gjorde hun altid et stort nummer ud af at fortælle, at de mindste havde hun gravet op helt specielt til een. Skønne skønne Sofie Magdalene Hansen, du er savnet!

Jeg har ikke noget billede af hende, så mit billede for i dag bliver mine dejlige børn ved stranden i Barcelona.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar