mandag den 30. april 2012

(Ber)-Nina, min nye veninde

Hej Holene,

Så er det i morgen, min nye tro veninden Nina rykker ind, og jeg kan da slet ikke vente. Det bliver så vidunderligt at kunne sætte sig til symaskinen og bare vide, at den virker og syr jævnt. Dennis var og er vist i grunden stadig temmelig rystet over min investering, men det er mine efterlønspenge og nu har jeg syet på gamle hakkebrædder længe nok! Der ligger flere klippede sager i skuffen, som bare venter på nål og tråd.
Jeg har købt garn til en skøn striktrøje til mig selv. Den er set hos Rappedikke og jeg er sikker på, at den kommer til at bo på mig hele efteråret. Jeg satser på, at jeg selv kan finde ud af at få den strikket og ellers må den måske forbi Oldemor Grejs ligesom trøjen til Mulle-bob.
I morgen har jeg en fridag, og den skal gå med en løbetur, vente på at fragtbilen kommer med min symaskine og så fylder Katrines børnehave 40 år. Jeg har naturligvis sat mig på kageholdet og bagt en lækker æblekage.


Morten-fys's æblekage

4 æg
3 dl. sukker
4 dl. mel
3 tsk. bagepulver
5 æbler (skrælles og skæres i tern)

Pynt:
100 g. smør
1 dl. sukker
100 g. hakkede mandler
1 spsk. kanel

Pisk æg og sukker skummende. Bland mel og bagepulver. Blandes i æggemassen og vend forsigtigt æblerne i. Fyldes i smurt lille bradepande. 
Pynten blandes under varme og hældes over.
Bages i 30-40 min. ved 175 grader.

Katrine ville gerne have kagen pyntet efter alle kunstens regler (eller ikke...), så den kommer til børnehaven i bedste børnestyle.
I morgen tidlig skal vi sende Christian på skolerejse med to overnatninger. Jeg er godt nok på spændt på, om han klarer at blive der natten over - jeg håber, at han får den succesoplevelse med sig!




























































Man kan bare blive så træt!!! Kan du kende det skønne betræk fra mormor/farmor?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar