torsdag den 1. marts 2012

Hjemmegjort

Forrige vinter havde Christians ven Oskar de fineste hjemmesyede handsker på i kogt uld. Min begejstring ville ingen ende tage og jeg fik pludselig et overraskende brev med mønstret af Oskars farmors  svigerinde. Mønsteret var til voksne, men jeg tegnede det om til børn og syede et par til Katrine i hendes yndlingsfarve lilla. De passer perfekt og er lige til at trække ud over ærmet på flyverdragten.
I weekenden lavede ungerne og jeg hjemmelavet honningristet müsli. Jeg fandt opskriften her
Jeg har efter magen søgen også fundet en opskrift på rigtig gode grove koldhævede boller. Bollerne er vist på forrige indlæg.

Koldhævede boller, som holder formen (18 stk)

1/4 pk gær
1 l. koldt vand
1 1/2 spsk salt
2 spsk honning
500 g. havregryn
600 g. mel

Det hele blandes og dejen sættes i køleskabet mindst 6 timer. Bages ved 200 grader i 20 min.

Man kan selvfølgelig supplere dejen med diverse kerner (sesam, hørfrø, græskar osv.)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar